פרסמת? לא ראיתי? או מהם הכללים לבניית פרסום

הרבה פעמים כשמגיעים אלי קבצים של מודעות מוכנות ואני בודקת את האיכות, ממש חבל לי בשביל הלקוח. הלקוח שילם, השקיע, שכר שירותי גרפיקה מקצועיים, והוא בטוח שעכשיו – מהרגע כבר כולם כולם ראו את הפרסום.
בהרבה מקרים הגרפיקאיות המעצבות מוכשרות מאד בעיצוב גרפי, אולם אין להן מושגים בפרסום. התוצאה היא מודעה מעוצבת, אפנתית, אולם לא מוכרת!
המטרה במודעות פרסום היא שהן תהיינה גם יפות וגם בסופו של דבר – מוכרות… כדאי שאת, הלקוחה המזמינה את שירותי הפרסום תדעי את הכללים החשובים בבניית מודעה פרסומית וכך תוכלי לכוון את הגרפיקאית המקצועית שלך. בכוחות משותפים תוכלנה להוציא מוצר מוגמר שהוא גם יפה וגם משרת את האינטרסים שלך. מוכר.

שימי לב לכללי בניית המודעה:
• משכי תשומת לב:
אפשר למשוך את תשומת לב הקוראים בכמה צורות, בחרי את המתאימה לך:
כותרת גדולה מאירת עיניים מקצה לקצה של המודעה, שאין מצב שאנשים לא יראו.
בטויי קריאה כגון: מהפיכה!, קרנבל!, מתנה! חינם!, סופעונה!, 20% הנחה!, שוברים את השוק! וכד’.
פניות אישיות: עכשיו גם אתה יכול לישון על המזרן הטוב בעולם!, מתחתנים?, מודאגת מהקריאה של בתך? מעונינת להתקדם בעסק שלך?
שימוש בתמונה מאד מסקרנת שתמשוך את תשומת הלב הראשונית, למשל פיל גדול במודעה שמדברת על חוזק הרהיטים, תרנגולת עם כרבולת גדולה במודעה על מכירת ביצים, קוף ענק במודעה שמדברת על איכות של תמונות… כמובן שכאן צריכים להיות יצירתיים,היצירתיות והקריאטיביות משתלמות. האלמנט התופס את העין, ובעיקר במגזר החרדי, ככל שהעסק שלך יהיה מדובר יותר – הוא יהיה מפורסם יותר.
דוגמית מוצר: ניתן לתת דוגמית מוצר אחד בפרסום בליווי תמונה גדולה ומושכת ולידה מחיר עם רווח אפסי ממש. הלקוחות שיגיעו לרכוש את המוצר הזול הזה, יקנו ברוב המקרים גם מוצרים אחרים שעליהם הרווחים שלך יותר גדולים

• הדגשת תועלת:
בכל דרך בה תבחרי לפרסם – עלייך להדגיש את התועלת של השירות או המוצר אותו את מציעה. אין טעם לספר בכל פרסום על כל המעלות של השירות שלך. החכמה היא להראות ללקוחה כיצד השירות שלך יכול לעזור לה לפתור בעיה מסוימת, או להשלים צורך לשירות שחסר לה. לדוגמא: אם את נותנת שירות של תסרוקת לכלה, פאה להשכרה וגם איפור, במקום לפרט בנקודות את כל הדברים היפים שאת עושה, ספרי לה שיש לה הרבה עיסוקים חשובים שהיא צריכה להתעסק בהם לפני החתונה ושאת העול הכבד של כל מה שקשור לכלה תוריד מהראש שלה ותתן בידיים הטובות ביותר…

• יצירת רצון:
חשוב שתהיה במודעה פנייה אל הרגש של הלקוחה, למשל – אם את מוכרת נופש לאמהות, חשוב שתהיה במודעה תמונה של חוויה שתעורר אצל הלקוחה תשוקה להגיע לחוויות הנופש שאת מציעה. או אם את מזמינה לקונצרט, כדאי להזכיר בפרסום את התגובות הנלהבות של הלקוחות שהיו בקונצרט הקודם וממש חיכו לקונצרט נוסף. אם את מוכרת תכשיטים, תוכלי לסווג למשל את הקלינטיות שלך כ”מבינות אמיתיות” בסוג התכשיטים שאת מוכרת ואז כל אחת תרצה להחשב שייכת לסוג הנשים שקונות תכשיט מתוך הבנה מה שהן קונות.

• קריאה לפעולה
חשוב שיהיה במודעה ביטוי של קריאה לפעולה מצד הלקוח, וטוב עוד יותר להגביל את זמן המבצע כדי לזרז את הלקוחות למשל: התקשרי עכשיו – ההרשמה נסגרת!, המבצע ל-3 ימים בלבד – הקדימי להגיע כדי שישארו המידות שאת מחפשת…, מבצע לעשר הנרשמות הראשונות, צרי תחושה של החמצה אצל לקוחה שלא תספיק להנות מתנאי המבצע. – אנשים אוהבים לקנות במבצעים ופוחדים להחמיץ הזדמנויות.

השארת תגובה